Fysiotherapie na COVID-19

Patiënten die besmet zijn met het coronavirus en hierdoor in het ziekenhuis worden opgenomen, moeten zo snel als hun toestand het toelaat, fysiotherapie krijgen. Ernstig zieke patiënten die beademd worden en lang in het ziekenhuisbed liggen, krijgen te maken met ademhalingsproblemen en fysieke problemen doordat zij langdurig inactief zijn. Fysiotherapeuten kunnen hier een enorme meerwaarde hebben voor patiënten en hun zorg. Dit stellen fysiotherapeuten en onderzoekers van het Radboudumc in een gezamenlijk behandeladvies.

Met dit bericht onderstreepte o.a. het Radboudumc het belang van Fysiotherapie bij de revalidatie van patiënten Covid-19 hebben doorgemaakt als gevolg van besmetting met het coronavirus.

Bij Interfysio bieden we mensen die hiervan herstellende zijn nu de mogelijkheid om via online begeleiding te werken aan hun herstel. Er zijn diverse collega’s die voldoende ervaring hebben in het revalideren van mensen met aandoeningen aan de luchtwegen.

Via videoconsulten, gepersonaliseerde oefenschema’s (met instructies, foto’s en video’s) zijn we in staat om mensen, laagdrempelig op een structurele wijze te ondersteunen.

Indien de huidige beperkende maatregelen, met betrekking tot de fysieke behandelingen weer worden opgeheven kan men bij ons op locatie verder werken aan het herstel.

Wij beschikken over zeer goede trainingsfaciliteiten en hebben ruime openingstijden.

De consulten worden vergoed vanuit de zorgverzekering indien men een aanvullende verzekering heeft voor Fysiotherapie.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via:

tel: 0251-292907

2 weergaven0 opmerkingen

PRE-MEDEDELING | Corona maatregelen vanaf 15-01-2022

Hallo Allemaal, Jaaah, er mag weer binnen gesport worden! Het is nog wel even afwachten onder welke voorwaarden/ regels dit gaat zijn. Wij vragen jullie dan ook nog even geduld te hebben. Na de persc

Nieuwe Corona Maatregelen per 23 november 2021

Beste Allemaal, Zoals als eerder aangekondigd worden ook wij weer getroffen door de nieuwe maatregelen om het coronavirus onder controle krijgen. Voor ons betekent het dat alle sportfaciliteiten vanaf

Binnen sporten weer toegestaan!

Vanaf woensdag 19 mei 2021 kunnen we weer de deuren openen van onze sportschool!! Na een half jaar dicht te zijn geweest mogen we weer binnen individueel trainen en buiten de groepslessen starten. Als